niedziela, 7 października 2012

risotto z brązowego ryżu z warzywami


Dziś na obiad coś zdrowego, risotto z brązowego ryżu z warzywami :)
Warzywa dobierzcie według własnego uznania, ja akurat znalazłam w lodówce, brokuł, marchewkę i fasolkę, ale każdy lubi co innego, eksperymentujcie w kuchni!

Potrzebujemy:
  • 1 woreczek brązowego ryżu
  • 1 łyżeczkę masła
  • 1 mały brokuł
  • 2 marchewki
  • 200g mrożonej zielonej fasolki szparagowej
  • pół cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • olej
  • przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie, świeża bazylia
Ryż gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu, a w tym czasie przygotowujemy marchew i brokuł oraz fasolkę i obgotowujemy w osolonej wodzie. Odsączamy warzywa, kroimy cebulkę i razem z ząbkiem czosnku, podsmażamy na patelni dodając łyżkę oleju oraz przyprawy. Ugotowany ryż wyciągamy z torebki i dodajemy łyżeczkę masła. Nakładamy do miseczek risotto, a na wierzch usmażone warzywa.

Było smakowite, a Wy z czym lubicie risotto?
Podzielcie się ze mną pomysłem, a ja chętnie go wypróbuje! :)

Smacznego!



2 komentarze:

  1. Cześć!
    Zapraszam zapraszam do udziału w organizowanej przeze mnie na vegespot.pl akcji kulinarnej "Kiełkuj kiełka!".
    Gromadzimy tam wegańskie przepisy na surówki, sałatki, koktajle, przystawki, obiady i śniadania oraz inne pomysły z wykorzystaniem kiełków. Udokumentowane zdjęciami wskazówki dotyczące hodowli, również są mile widziane.
    Kiełkuj kiełka i baw się dobrze!

    http://vegespot.pl/akcje/15/kielkuj-kielka/

    OdpowiedzUsuń